Thursday 24 May 2012

RESULT OH RESULT !!!


Assalamualaikum dan hye alls… izinkan aku nak bercerita pasal result exam yea… sesungguhnya aku berasa hampa giler dgn aku punya result… memang jatuh mendadak giler2 babi… mcm x sanggup nak tengok… hamper nak pengsan bila tgok result L

21/5/2012 penentu result bagi semua pelajar politeknik seluruh negara. So pada malam 20/5/12 pukul 11.30mlm, aku satu rumah dpt mcg yg result dah keluar. Aku yg berbaju tidor terus tukar sbb x sabar nak tengok result. Sejam sebelum itu, hati aku dah x keruan arah dan aku menangis sbb aku takut aku kena repeat paper sbb PA ckp ramai yg fail and result semua teruk2 giler. Dan aku merasakan yg aku salah sorg darinya. So aku, myza, dayah, ain terus pergi rumah member muiz. Tuptup muiz ckp ramai yg fail e-commerce sedangkan daus ckp e-commerce Alhamdulillah semua lulus tp muiz ckp lain… YA ALLAH lagi aku nak menangis… bodohnya kitaorang dengar cakap dia… ntahlah aku sendiri x paham kenapa dia nak buat mcm tu… straight to point la boy dun make like this… it’s so suck u know !!!
Mula-mula pergi rumah aidil tapi diaorang x dak kat situ pastu pergi rumah shamir pun x dak jugak.. alahai mana dorang nie??? Last2 terus pergi umah member muiz tu… so kitaorang tunggu dorang kat situ. Then dalam 15min mcm tu dorang sampai… so semua ketakutan dgn result masing2… sebelum dorg sampai kat situ separuh dari mereka dah tahu result mereka dah… tapi rahsia dulu sbb x semua dah tengok result masing2…

Khai cakap yg aku, myza, dayah, ain semua lulus tapi aku x percaya cakap dia pun… dia mati-matian cakap yg dia dah tahu result kitaorang dulu… aku still x percaya cakap dia… dia ckp ‘jangan risaula comel, ko lulus tahu. Aku dah tengok kot result semua’ so aku bet dgn dia kalo aku lulus aku belanja dia. Dia pun okay jea… ‘pasnie kita ada yg x 1 kelas’ dia ckp mcm tu… hmmmm nothing to say la… biar x satu kelas tapi kita semua still bersama…

Tunggu punya tunggu dah pukul 1 pg dah aku semua x tidor2 lg semua gara2 result … yg paling kitaorang semua x puas hati, KRT BB2020 halau kitaorg suruh kosongkan tempat 2 even Shamir ckp yg ‘kitaorg tengah tunggu result keluar then bsok PA nak result 2’.. pakcik tu ckp ‘sekarang dah pukul 1 pg kn result kuar pukul 12 kan so yg perempuan balik dari tempat nie’ malas nak gaduh2 kitaorg yg perempuan blah dari situ pas myza ckp ‘lepak cc jom’ so semua lepak kat cc.. masuk dalam cc mcm dah tengok org main game counter strike dah rupanya… taptaptaptaptap…. Warning keluar result x tengokkkk… arghhhh stress betul…… tengok org keluar masuk cc 2 aishhh…

X puas org lain dah dpt result kitaorg semua amek keputusan nak try jgak mcm abg2 akak2 senior main refresh.. ain x putus asa tekan refresh 2 banyak kali even myza dah x larat nak tunggu… asyik keluar lambang kpt je.. penatttt oiii nak bkak.. and last hamper setengah jam kat cc result myza kuar.. then sorg2 check n print trus.. sampai turn aku mcm nak PENGSAN bila tgok result bapak terukkk gilerr.. tp aku kuatkan semangat… kesian tengok semua org… tp nak buat mcm mna kan benda nak jd dah kita x boleh nak patah balik semua tu.. just redha n tabah je tgok result tu…


p/s: lain kali nak struggle lebih lg sbb susah nak maintainkan pointer kalo sikit… insyaAllah aku nak tebus balik semua ni… x nak main2 dah.. utk buddies aku, weyh kuatkan semangat weyh.. aku tahu semua boleh buat punya.. jom kita study ramai2 n jgn main2 dah L

No comments:

Post a Comment